وبلاگ حقوقی شعیب نظری

نکات کلیدی و مهم دروس رشته حقوق

وبلاگ حقوقی شعیب نظری

نکات کلیدی و مهم دروس رشته حقوق


به قلم بهزاد نقدی :

 عوامل بسیاری در این زمینه موثر و دخیل است

۱- نبود ساختار تحلیلی -آموزشی منسجم ٬ در برخورد با درس گسترده ای مثل مدنی ٬ ارائه مطالب  پشت سرهم و طبق سرفصل ها دردی دوا نمی کند بلکه باید مکانیزم ها و دستگاه تحلیلی به دانشجو ارائه داد.این دقیقا همانند مثل معروف ماهی دادن و یاد دادن ماهی گیری است .باید به دانشجویان ماهیگری یاد داد و صرف گفتن چندصد و یا حتی چند هزار نکته کارامد نیست بلکه باید به دانشجویان قواعد تحیل و آنالیز را آموخت

 ۲-فراری بودن دانشجویان از برخورد با مطالب عمیق و کنکاشی ٬ مدنی یک درس گسترده ٬ عمیق و پیچیده است در حالیکه دانشجویان راحت طلب از خواندن کتاب و تحلیل و تفسیر بیزارند و بیشتر تمایل دارند جزوه های آماده و کم حجم را بخوانند.

۳- ضعف سیستم آموزشی : بسیاری از اساتید بر  همان شیوه سنتی و قدیمی درتدریس این درس پافشاری می کنند در حالیکه این نوع تدرس دیگر جوابگو نیست و باید ابتکارات ٬ خلاقیت ها و نوآوری ها جدید به کار برگرفت.

 چند پیشنهاد : باید اساتید و دانشجویان حقوق تلاش گسترده کند تا قوانین و مطالب پراکنده خصوصا درس مدنی از این حالت شلختگی و پراکندگی بیرون آید و اول دستگاه تحلیی مسنجم و واحد در قبال این درس ارائه دهند و دوم به جای وابسته کردن دانشجو و جواب موردی دادن به هر سواب مکانیزم ها را به دانشجویان یاد بدهیم تا خودکفا شوند.

 4- دانشجویان باید قبول کنند برای یادگیری این درس باید سختی  بکشند .هیچ لقمه ای برای شما آماده نیست باید زحمت بکشید ٬ حتی اگر در محضر بهترین اساتید هم باشید تازمانی که از برخورد تحلیلی فراری هستید تنها وابسته استاد خواهید شد و اگر کمی صورت مساله تغییر کند شما در حل آن ناتوان خواهید بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی